Bulibășeală și explicații fără conținut

Pe străzile patriei, mor sau sunt răniți zilnic, în accidente rutiere, zeci pe oameni. Despre starea drumurilor din România, e greu să mai spui ceva… Totuși, trebuie să spui multe, atunci când un baștan, ucide cu bolidul din dotare, oameni nevinovați. 

Așadar, să luăm cazul cel mai recent: Daniel Chițoiu, fost ministru al Economiei, actual secretar general al ALDE și ex șmecher în PNL. Domnul Chițoiu, chiar a doua zi după Crăciun, a pătruns pe contrasens cu Audi-ul pe care-l conducea și s-a înfipt criminal, la propriu, într-un Logan ce venea din contrasens, pe DN 7 în județul Argeș. Rezultatul, tragic: doi morți și doi răniți. Chițoiu, n-are nici pe dracu’!, după cum vedem și în fotografiile făcute de martori, dar e pus pe o targă și transportat la Spitalul Floreasca din București, acuzând câteva coaste rupte. În “bulversarea” lui, domnul fost ministru, are însă timp să dea dispoziție spitalului, să nu dezvăluie presei starea sa de sănătate, una bună, în comparație cu ocupanții Daciei Logan.

Încă din primele orele de după accident, Poliția Rutieră din Argeș a încercat să minimizeze cauzele accidentului, transmițând un comunicat cel puțin confuz, dacă nu chiar suspicios, declarând că nu s-a putut stabili cine se face vinovat de producerea evenimentului, deși martorii oculari au declarat că fostul ministru și-a părăsit banda de mers și fără să frâneze a intrat în coliziune frontală cu Loganul. 

In atare situație, nu poți să nu te întrebi de ce brava Poliție Rutieră din Argeș, face pe proasta-n târg în acest caz gravisim, deși pe numele lui Daniel Chițoiu a fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală. 

O explicație ar putea fi aceea că domnul Chițoiu, este nașul de cununie al Andrei Vela, fiica lui Marcel Vela, nimeni altul decât actualul ministru de Interne. Acesta din urmă, declară însă, că nu va interveni în niciun fel pentru a-și ajuta rubedenia.

Interesantă este și reacția lui Titi Aur în acest caz. Pentru un om care a condus toată viața mașini, la nivel de performanță, să spui pătruns și cu seninătate că tot mortul e de vină, adică bietul bătrânel al Loganului, care nu a evitat coliziunea, virând a la James Bond, prin dreapta, ca tactică de conducere defensivă, este cel puțin interpretabil. Marele campion, ori nu înțelege dinamica unui accident rutier de o asemenea rapiditate și gravitate, ori face și dumnealui pe neștiutorul, situație în care se umple de mândră minune și de un ridicol total nepotrivit, pentru postura sa de specialist în conducere defensivă, bașca proprietar al unei școli de pilotaj. Să ai pretenția să îi ceri unui bătrânel octogenar să reacționeze precum un pilot de curse experimentat, în numai câteva fracțiuni de secundă, e absolut ridicol, din toate punctele de vedere.

Familiile victimelor și noi, ca trăitori în România, sperăm că procuroul care se ocupă de acest caz, nu se va molipsi de neștiință, de comunicate ciudate și suspecte, de legături politico-familiale sau de “conducere defensivă”.

No Comments

Leave A Comment